bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

onsdag 15 december 2010

Karl-Alfreds julkalender - Del 16


Under planeringen av julkalendern drabbades jag plötsligt av tanken att kontakta Åke Cato. Jag visste sedan tidigare att han har ett gott öga till Karl-Alfred & C:o. Vore det inte både en trevlig och oväntad överraskning om han skrev ett seriemanus för kalenderns räkning? Åke kontaktades och han tyckte (precis som jag) om idéen med att göra Karl-Alfredserier. Faktum är att han tyckte att det var en så pass trevlig idé att han istället för ett manus överlämnade en handfull.

Dagen efter att jag besökt Åke och diskuterat hans manus så träffade jag min gode vän Daniel Ahlgren för vår sedvanliga fika. Jag berättade då om mitt möte med Åke och om dennes nyskrivna seriemanus. Daniel kom då själv med förslaget att låta honom teckna en av serierna. Då han haft så väldigt roligt när han tecknade Olivia borde det ju i rimlighetens namn vara ÄNNU roligare att teckna en hel Karl-Alfredserie. Resultatet beskriver Daniel som den snyggaste sida han någonsin har tecknat. Jag är bered att hålla med honom.

Åke bloggar på som vanligt, följ han egen julkalender HÄR.

5 kommentarer: