bloggtoppen

Blogg listad på Bloggtoppen.se

fredag 3 december 2010

Karl-Alfreds julkalender - Del 3

Oliva av Daniel Ahlgren

Under tio års tid var Olivia och hennes bror Castor huvudpersoner i strippserien Thimble Theatre. Sedan hände något, en viss enögd sjöman gjorde entré och lade snabbt beslag på ramljuset. Olivia tyckte instinktivt illa om den underlige mannen, men dessa känslor kom snart att ersättas av nya, betydligt varmare.

Daniel Ahlgren är inte bara en fantastisk serieskapare (17 album hittills) utan även en lysande fika-och-loppis-kompis. Vi har fördrivit ett oräkneligt antal timmar på olika caféer och antikvariat runt om i Malmö.

Daniel låter hälsa att om någon skulle vara intresserad av att köpa hans teckning så kostar den 400:- Jag vet att han även har en del album att sälja, ifall någon nu skulle vilja lägga vantarna på ett signerat ex. Om något av detta faller er i smaken, skicka då ett mail tlll mig (eller skriv ett inlägg här) så vidarebefodrar jag kontakten.

Då Herr Ahlgren håller sig borta från den digitala världen länkar jag till hans förlag HÄR.

Hur ska vi avsluta det här då? Tja, vad sägs om ett sång och dansnummer?
Här är Shelly Duvall som en mycket porträttlik Olivia. Scenen är hämtat från filmen Karl-Alfred the movie från 1980 (f.ö samma år som jag är född).



P.S! Missa för allt i världen inte morgondagens "lucköppning", då blir det något alldeles extra häftigt.

1 kommentar: